9.1 C
Timișoara
marți 26 noiembrie 2024

Gropile, noroiul și șanturile dau mână cu mână – foto

Toată iarna s-a circulat în oraș atât pe cele mai aglomerate artere cât și pe cele mai retrase, din cartierele marginașe ori printre blocuri, cam târâș-grăpiș. Adică s-a pierdut mai mult timp decât ar fi necesar pentru o distanță dată. Cauzele sunt complexe: de la numeroasele șantiere ce blochează rând pe rând sau uneori deodată câte un punct de gâtuire.

Lipsa mijloacelor de deblocare rapidă a câte unui accident. Insuficiența organelor de ordine ce ar trebuie să fie mai ferme când intervin la fluidizare. Nici celebrele semafoare inteligente ce ar fi trebuit să se (auto)calibreze în timp nu au dat dovadă de prea multă mintoșenie. Poate erau din cele mai putin inteligente. Nu le-a dat nimeni un test IQ înainte de a le achiziționa?
O altă categorie de distrugători de drumuri sunt marile camioane ce zburdă prin oraș ca la mama lor prin ogradă. Dacă, de foarte rare ori, câte au autoturism mai este oprit pentru viteză exagerată, niciodată nimeni nu oprește mastodonții cu zeci de roți ce alergă cu mult peste limita legală! Pe unele artere noaptea este concurs de camioane.
Chiar și mult hulitele gropi, șanțuri, gâlme și dâlme ce se mai întâlnesc cam la tot pasul au mai blocat uneori drumurile. Dar trebuie să fim corecți și să observăm că aceste gropi parcă nu au fost atât de dese sau de adânci ca în alte ierni. Dar nici iarnă nu a fost a fost pe la noi. În afara a două episoade anemice de câte o zi și cele patru zile din martie în rest s-a circulat pe asfalt aproape curat și uscat.
Dacă toamna se poate face numărătoarea bobocilor la gropi abia acum începe marele inventar. Ca un facut acum, la venirea primăverii, încep să se adâncească cratere ce tind să devină selenare. Încă nu au fost cazuri de mașini căzute în groapă și negăsite ca prin alte părți de țară, dar nici nu se poate aștepta prea mult.
Semnalul de alarmă trebuie tras acum până situația nu scapă de sub control de tot.
Mulți participanți se întreabă ce e mai stresant decât o groapă în asfalt? Răspunsul este simplu : O altă groapă în trotuar! Ce scoate din minți pe un șofer are aceleași reacții la un pieton. Dacă unul schimbă bucșe, telescoape, arcuri, cauciucuri și ceilalți schimbă încălțările tot înainte de vreme.
Șoferul dă statului accize, taxe pe poluare, de drum, de proprietate asupra vehicolului. Ce primește în schimb ? Gropi multe și mici pe unele porțiuni. Multe și mari pe alte porțiuni. De asemenea poate vizita mai des decât este cazul frumoasele cabinete de vulcanizare și spălătoriile auto.
Cam odată cu îmbunarea vremii și cu apariția gropilor naturale apar și cele făcute de mâna(pichamărul) omului. Cei ce repară nu prea au apărut pe traseu decât sporadic, dar cei ce sparg și fac șanțuri pentru diverse cabluri sau țevi, sunt la datorie. Au început campania de spargerea asfaltului…
O mică galerie de mici gropi din carosabil și trotuare apare acum aici. Dar cum primăvara este lungă și capricioasă vom avea timp să așteptăm să crească ca voinicul. Atunci vom continua galeria cu cele de categorie grea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Cine este Sergiu Celac, mentorul lui Călin Georgescu

Cine este Sergiu Celac, mentorul lui Călin Georgescu. Intrarea în turul II a independentului a fost neașteptată, prezidențiabilul neparticipând în campanie la dezbateri cu...

Cum să asortezi pantofii cu ținuta? Trenduri de modă disponibile online

Atunci când ne gândim la ținuta perfectă, ultima piesă pe care o alegem sunt pantofii. Cu toate acestea, pantofii au puterea de a schimba...

Citește și :