Proiectul Centurii Sud Timișoara, scos la licitație de CNAIR după 7 amânări şi după planuri din 2011, va întrerupe pista de biciclete care merge la Pădurea Giroc, recent realizată din fonduri europene. Este poziţia publică liuată de parlamenatrul USR, Cătălin Drulă, fost consilier guvernamental pe probleme de infrastructură.
„Erorile în faza de planificare sunt o mare problemă a proiectelor de infrastructură din România. Avem aici unul din multele exemple.
Drumul DC318 recent modernizat și prevăzut cu pistă de biciclete separată va fi relocat pe aproape 1km și va supratraversa printr-un nou pasaj viitoarea Centură, precum și canalul de irigații adiacent.
Din păcate, pe zona relocată (inclusiv pe noul pod peste Centură), drumul nu este prevăzut cu pistă de biciclete”, susţine Cătălin Drulă.
Unul dintre construtorii participanţi la licitaţie a sesizat această discontinuitate și a cerut o clarificare de la CNAIR. Răspunsul a fost unul scurt: nu se fac modificări.
Rezultatul realizării centurii pe partea de sud ar însemna o întrerupere a pistei existente pe 1km (inclusiv peste noul pod) ceea ce ar expune bicicliștii pericolului de accidente în acea zonă, mai ales la sfârșit de săptămână când drumul este aglomerat și de mașini și de bicicliști.
„Am solicitat CNAIR și MT să emită de urgență o clarificare în cadrul licitației prin care să ceară ca și pe sectorul relocat al DC318 să fie prevăzute piste pentru bicicliști (prin lățirea platformei drumului pe acea zonă). Timp este încă, ofertele nu au fost depuse.
Am cerut de asemenea și autorităților locale și județene, primarului din Giroc și președintelui Consiliului Județean să se implice și să facă și dumnealor aceeași solicitare la București”, mai spune Drulă.
Centura de sud ar costa 85 de milioane de lei şi ar trebui să aibă peste 25 de kilometri.