Potrivit calendarului fiscal al ANAF, joi, 25 ianuarie, expiră termenul limită pentru declararea şi achitarea taxelor salariale aferente lunii decembrie de către angajatori, din februarie această atribuţie revenind angajaţilor. Ambele obligaţii fiscale se declară la Fisc cu ajutorul formularului 112. Plata în cazul impozitului pe salarii, se face în contul unic: 20.A.47.01.00 „Sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire”, iar în cazul contribuţiilor sociale, plata se face în contul unic 55.02 „Disponibil al bugetelor asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, în curs de distribuire”.
De știut: până joi se declară şi achită taxele salariale pentru veniturile aferente lunii decembrie 2017, care sunt tot cele vechi: impozit pe venit de 16% (datorat de salariat) şi toate cele şase contribuţii sociale vechi, cu cotele aferente: sănătate (5,5% salariatul şi 5,2% angajatorul), concedii medicale (0,85% angajatorul), riscuri profesionale (între 0,15% şi 0,85% – angajatorul), pensii (10,5% salariatul şi 15,8% angajatorul – la condiţii normale de muncă), şomaj (0,5% salariatul şi 0,5% angajatorul) şi creanţe salariale (0,25% angajatorul); Veniturile aferente lunii ianuarie 2018, taxele salariale ce se vor declara şi achita începând cu februarie 2018 vor fi următoarele: 10% impozit pe veniturile din salarii (datorat de salariat), 10% pentru contribuţia la sănătate (datorată de salariat), 25% pentru contribuţia la pensii (datorată de salariat) şi 2,25% pentru contribuţia de muncă (datorată de angajator).