2.1 C
Timișoara
luni 23 decembrie 2024

Ce au promis și cât au făcut politicienii bănățeni în 2017

Sorin Grindeanu, primul premier bănățean, Nicolae Robu, primarul capitalei Banatului, Călin Dobra, președintele CJ Timiș, Ioan Popa, primarul Reșiței, și Silviu Hurduzeu, președintele CJ Caraș-Severin, cu toții au preconizat un 2017 măreț, cu multe proiecte și realizări. Acum, când toți privim cu optimism, încă, anul în care tocmai am intrat, vă propunem să vedem ce au promis și cât au făcut politicienii bănățeni în anul trecut.

„Odată cu încheierea tuturor formalităților, cu depunerea jurământului, dacă lucrurile vor fi în regulă, eu o să devin primul-ministru al României. Sunt din Timișoara, iar, în aceste zile, pe cei din zona noastră, din Timiș și din Caraș, i-am simțit alături în momente inedite pentru mine. Asta nu mă face să uit de unde sunt, unde trăiesc. Trăiesc în Timișoara, familia mea va rămâne în Timișoara, copiii mei sunt aici și aproape toți prietenii mei sunt din Timișoara și din zonă. (…) Orice guvern responsabil trebuie să susțină proiectul Timișoara — Capitală Culturală Europeană în anul 2021, care nu e doar al orașului nostru, este un proiect extrem de important pentru țara noastră, care trebuie să se transforme într-un succes. Așa cum a fost susținut în 2007 Sibiul, de către Guvernul Tăriceanu, este normal ca Guvernul României să se angajeze în a susține Timișoara pentru 2021. Sunt lucruri care nu țin de oraș, ci de întreaga țară, deoarece cred că toată lumea își dorește ca Timișoara — Capitală Culturală Europeană să devină un proiect de succes”, era declarația lui Sorin Grindeanu la investirea sa în funcția de prim-ministru al României.

Sprijinul guvernului pentru proiectul Timișoara — Capitală Culturală Europeană este sublim, dar lipsește cu desăvârșire, iar drumurile pe care le-a făcut fostul premier, chiar în timpul sărbătorilor de iarnă, sperăm să rămână o realitate, căci ele sunt la fel de proaste ca pe vremea investirii sale.

Nici cu drumurile județene din Timiș n-a reușit foarte multe Grindeanu, abia actualul executiv semnând cu vicepremierul Paul Stănescu contractele de finanțare pentru vreo 6 drumuri, din zeci care au mare nevoie de modernizare!

Și Nicolae Robu a fost darnic la promisiuni, doar că, două dintre ele, pasajele Jiul și Popa Șapcă, au fost acoperite faptic. Iar unul dintre pasaje l-a făcut chiar celebru prin marcajele rutiere cu care a fost împodobit…

Primarul ales al Timişoarei, Nicolae Robu, a anunţat în 2016 că are pregătite în jur de 300 de proiecte pentru finanţare, pe termen scurt, mediu şi lung, o parte dintre acestea urmând să fie realizate în noul mandat.

Prioritare pe agenda sa de lucru au fost declarate lucrările de extindere ale celor două pasaje rutiere la nivel sub cale ferată, Jiul şi Popa Şapcă, care s-au și dat în folosință.

Edilul a mai anunţat că vor mai fi construite în acest mandat alte două pasaje. Unul va fi la Solventul, între Calea Bogdăneştilor şi str. Gării, prin acest pasaj urmând să treacă şi linia de tramvai care va fi prelungită de pe Calea Bogdăneştilor, racordându-se, astfel, în zona Gării de Nord, la liniile 1, 2 şi 8. Pentru acesta, însă, recunoștea că termenul de finalizare ar putea fi 2018. Sau măcar să înceapă anul acesta, am spune noi, cei mai cârcotașii…

Al doilea pasaj nou pe sub calea ferată va fi situat în zona de est a oraşului, pe str. Behela, în prelungirea străzii Ştrandului. Despre acesta primarul spunea că va fi propus spre finanţare tot pe fonduri europene, construcția lui urmând să înceapă cel târziu în 2018.

Edilul-șef al Timișoarei a promis și o revoluție în ceea ce privește transportul în comun, prin achiziționarea de autobuze și tramvaie, lucru pe care noi nu vrem să-l evaluăm aici. Ar fi de amintim doar că, nu cu mult timp în urmă, timișorenii aruncau cu ouă după autobuzele ce făceau cursele express…

Pe Facebook, unde se simte ca peștele-n apă, Nicolae Robu anunța și obiectivele pe 2018:

„1. Vom crea noi piste de biciclete: în Timișoara, între Timișoara și comunele adiacente și în întreg polul de creștere Timișoara;

  1. Vom extinde cu noi stații și noi biciclete sistemul de punere la dispoziție gratuită de biciclete Velo TM, dovedit de foarte mare succes;
  2. Vom încuraja folosirea mijloacelor de locomoție cu motor electric, de tip biciclete, triciclete, segway-uri etc., prin crearea de stații electrice de încărcare a bateriilor lor, 100% verzi, adică folosind exclusiv energia electrică dată de celule fotovoltaice;
  3. Vom îmbunătăți radical transportul în comun, prin sporirea flotei de mijloace prezentă în trafic cu încă 24 tramvaie „Armonia”, pe lângă cele 6 folosite în 2017, cu încă 15 minibuze Mercedes, pe lângă cele 5 folosite în 2017, cu încă 20 de autobuze ce urmează a fi achiziționate pe parcursul lui 2018 și… cu cele 7 vaporașe!”.

Dobra anunța și el că are pregătite 6 proiecte pe Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), că a semnat contractul de finanțare pentru zece drumuri județene. Finanţarea este asigurată de PNDL şi este de peste 160 de milioane de lei. Printre şoselele care intră în reabilitare în 2018 se numără şi DJ691, drumul Dumbrăviţa – Giarmata – nod rutier A1. În total, vor fi modenizaţi aproape 70 de kilometri de drumuri judeţene.

„Când vom reuși să tragem linie în ceea ce înseamnă aceste zece investiții de infrastructură rutieră, putem discuta, în județul Timiș, de o rețea de drumuri județene asfaltate în totalitate, de o rețea modernizată”, a spus Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.

Și centura de Sud era în planurile lui Grindeanu și ale lui Dobra, dar ce s-a făcut în acest sens a venit tot de la Guvernul Tudose, care a adoptat hotărârea de a finanța realizarea centurii din fonduri europene și, în completare, din fonduri guvernamentale. Când aceste fonduri vor fi…

O altă promisiune a fost Centrul intermodal pentru investiții în sănătate, unde ceva modernizări s-au făcut dar, în acest domeniu, mereu este loc de mai bine.

La vecini, Silviu Hurduzeu a dat de vreo trei ori un termen pentru finalizarea Sistemului Integrat de Gestionare a Deșeurilor Caraș-Severin, practic tot județul fiind ocupat, la propriu, de gunoaie, pentru că acel obiectiv nu este funcțional nici acum. Iar pentru drumurile județene abia s-au făcut actele, lucrările fiind lăsate tot pentru anul acesta, 2018. Dar Hurduzeu promitea că, până la sfârșitul mandatului, va moderniza cel puțin 200 din cei aproximativ 800 de km ai rețelei de drumuri județene.

Încheiem cu Ioan Popa, care a modernizat str. Moise Groza din Reșița, a plantat platani pe malul Bârzavei și a deschis cel mai frumos Târg de Crăciun din istoria Reșiței. Nu i-au ieșit, încă, promisiunile cu repatrierea reșițenilor sau cu investitorii. Amână și el pentru 2018 pistele de biciclete și deja mult prea discutatul proiect de reintroducere a tramvaiului…

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Deputatul Marilen Pirtea a fost numit noul președinte interimar PNL Timiș

În cadrul întrunirii Biroului Permanent Național al PNL, desfășurată duminică seara, unul dintre punctele de pe agenda de lucru a fost desemnarea unui...

„A fost un an plin de incertitudini în mediul de business, iar instabilitatea politică accentuează problemele cu care se vor confrunta companiile anul viitor”

 Anul 2024 a adus concedieri în multe companii din domenii precum automotive sau IT&C, dar și stoparea unor investiții ce au fost inițiate...

Citește și :