„Luna octombrie este cea mai bună lună de la înființarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, din punctul de vedere al cererilor și al dosarelor constituite, adică acceptate de comercianți pentru a fi rezolvate la CSALB. Activitatea Centrului s-a dublat în luna octombrie față de media primelor 9 luni ale anului 2017. Sunt 120 de dosare soluționate sau aflate în curs de soluționare la Centrul SAL Bancar și peste 50 de cereri în faza de filtru. Și, pentru prima dată, cele peste 170 de solicitări depășesc numărul cererilor clasate”, au transmis reprezentanţii centrului.
Iată cum arată ciferele:
perioada ianuarie – octombrie 2017:
• 120 dosare;
• 54 în faza de filtru;
• 164 clasate.
Cele mai frecvente ligitii se referă al urmptoarele speţe:
• eliminarea și restituirea comisionului de risc/administrare perceput pentru un credit;
• rescadențarea/reeșalonarea creditului cu diminuarea ratei lunare;
• scăderea dobânzii și restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepțiunea consumatorilor;
• reducerea marjei dobânzii, reducerea soldului și conversia creditelor din CHF în LEI;
• eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare.