Două cadre didactice ale Universității Eftimie Murgu din Reșița au fost la Bruxelles în calitate de experţi educaţionali în cadrul unui proiect ERASMUS+ în care instituția reprezentată este parteneră.
Proiectul „Learned inactivity-Decreasing the number of ESL students in disadvantaged communities with the power of non-formal learning”, Inactivitatea învățată – scăderea numărului de elevi cu cerințe educative speciale (CES) prin intermediul educației non-formale este implementat de Asociaţia CoEfficient (Ungaria) şi Asociaţia Nevo Parudimos (România).
Astfel, la sediul celui de-al treilea partener, Phiren Amenca (Belgia), s-a desfășurat o nouă acțiune de diseminare a rezultatelor proiectului: prezentarea cercetării pe un număr de 300 subiecţi din rândul grupurilor vulnerabile cu rată mare a abandonului şcolar din Ungaria şi România, ghidul metodologic, concluziile workshop-ului şi a conferinţelor derulate.
În cadrul Parlamentului European, membrii echipei de proiect, printre care s-au aflat și cadrele universitare reșițene, conf. univ. dr. Mirela Minică şi lect. univ. dr. Alina Constantin, au participat la o dezbatere susţinută pe problema prevenirii discriminării „State responsibility: delivering human rights for the sake of social and economic integration” – Responsabilitatea statului: asigurarea drepturilor omului cu scopul integrării sociale și economice.