Proiectul de reabilitare a malurilor Begăi este pe ultima sută de metri. Refacerea consolidării canalului Bega a fost realizată în cadrul unui proiect finanţat cu bani de la Uniunea Europeană în valoare de aproape 20 de milioane de lei.
Lucrările au fost amplasate pe trei sectoare şi anume pasarela de la Parcul Rozelor – UHE (uzina hidro-electrică), pe o lungime de 4,7 kilometri, sector pod Modoş – pod Iosefin, pe lungimea de 3,6 kilometri şi sector zona UHE, pentru sistematizare şi amenajare bazin de întoarcere, pe lungimea de 0,6 kilometri.
În paralel cu proiectul european care trebuie să fie finalizat până la 31 decembrie, municipalitatea a demarat procedura de achiziţie pentru nouă posturi de prim-ajutor, a nouă stingătoare de incendii şi a două macarale care vor fi utilizate la întreţinerea celor şapte vaporetto. Cei interesaţi să livreze aceste echipamente pot depune oferte până în data de 22 decembrie. “Aceste dotări sunt făcute din bugetul propriu, ca o contribuţie a municipiului Timişoara la acest proiect care are cea mai mare parte de finanţare din fonduri europene nerambursabile. Ofertanţii pot aplica până în 22 decembrie, ora 9.30 pentru unul sau mai multe locuri”, spune primarul Nicolae Robu.
De cealaltă parte, şeful CJ Timiş se arată mulţumit de acest proiect.“Aşteptăm cu interes lucrarea colegilor de la Primăria Timişoara pentru a putea avea cele şapte debarcadere pentru a putea urca şi coborî de pe vaporaşe. Rămâne un singur semn de întrebare pe care va trebui să-l rezolvăm: nodul hidrotehnic de la Sânmihai. Toată acestă frumoasă realizare trebuie încheiată cu posibilitatea tranzitării de la Sânmihai în aval cu vaporaşele”, spune Titu Bojin, preşedintele CJ Timiş.
Reamintim, proiectul de reabilitare a malurilor Canalului Bega, de la Uzina de Apă la Podul Modoş, a demarat în septembrie 2013 şi ar fi trebuit finalizat în vară.