Au căzut primele capete după tragedia din Caraş-Severin, când o familie întreagă a plonjat cu maşina în Dunăre. Şeful Direcţiei de Drumuri Timişoara şi cel de la Orşova au fost demişi. Ani la rând, nu au montat parapete de protecţie, deşi ştiau foarte bine că sunt rupte sau lipsesc. Din această cauză, trei tineri aşteaptă acum ca părinţii şi fraţii lor să fie găsiţi în adâncuri. Iar reporterii Observator au stat de vorbă, în exclusivitate, şi cu alte familii care-şi plâng morţii, înecaţi de aceeaşi nepăsare a autorităţilor.
„Dorinţa mea? Să-i găsească. Să-mi găsesc părinţii”, spune Ştefan, fiul cel mare al celor dispăruţi. Maria, fiica, plânge: „Nu i-am văzut 5 luni de zile, 6 luni nu le-am văzut ochii. Tot mi-am dorit să mă duc, să ajung la ei acasă, să-i văd în viaţă.” Trei copii caută explicaţii pentru dispariţia părinţilor şi a fraţilor în apele Dunării. De două zile, sunt de negăsit. Abia ieri, a fost scoasă la suprafaţă epava maşinii. Goală.
O mamă, un tată şi cei doi copii ai lor, de 22 şi 3 ani, sunt căutaţi în adâncuri. Un prieten de familie îi ducea spre Moldova Nouă când, într-o curbă periculoasă, au plonjat în Dunăre. Parapeții care ar fi putut să-i salveze erau rupți de mai bine de doi ani. Autorităţile ştiau asta, dar nu au făcut nimic.
„Mi-a povestit că i-a venit în curbă o maşină pe contrasens şi el era pe partea lui, pe partea dreaptă, nu a avut cum să scape, era impact frontal. A tras un pic stânga.”, e declaraţia fratelui şoferului.
Pare o zonă blestemată. Tot acolo, Petrişor, un tânăr de 18 ani, şi-a găsit sfârşitul în Dunăre. Iar autorităţile l-au găsit pe el unicul vinovat. „A derapat. Aşa spunea comandantul Poliţiei, că a derapat. Să fi fost parapet, nu era săracul mort.”, spune bunica băiatului mort acum doi ani.
Abia acum, au căzut primele capete. Şeful Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara şi Şeful Secţiei de Drumuri Orşova au fost demişi. Au ignorat, cu bună ştiinţă, lipsa parapetelor de protecţie. Ieri, se încurcau în explicaţii: „Nici nu am avut parapetul aferent necesar pentru a putea fi înlocuit.” susţinea Horaţiu Simion, şeful Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara. E contrazis de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc: „Secţia de Drumuri Orşova deţinea parapet pe stoc, care ar fi trebuit înlocuit în acel sector de drum.”
Din 2012 până la această tragedie, 20 de accidente s-au produs pe acea porţiune de drum. Doi oameni au murit, 29 au fost răniţi. Cine a răspuns pentru ei? Nimeni. În niciun dosar, Compania Naţională de Drumuri nu a fost parte. Deşi a fost direct responsabilă.
În România, cea mai mare despăgubire pe care a plătit-o statul a fost de un milion de euro. O tânără care a fost mutilată pe viaţă din cauza unui parapet defect i-a câştigat în instanţă.
sursă: frip.ro