După patru an, așa numitul dosar Elba, în care Primăria Lugoj a fost verificată și trimisă în judecată pentru un presupus prejudiciu de aproximativ 700.000 de euro, în cadrul unui proiect de modernizare completă a sistemului de iluminat public din oraș, situația a fost în sfârșit clarificată, notează redeșteptarea.ro.
Printr-o decizie dată în 25 septembrie 2017, Tribunalul Timiș respinge, conform Hotărârii 426/2017, plângerea Curții de Conturi a României împotriva deciziei de netrimitere în judecată a primarului Francisc Boldea.
Mai mult, Curtea de Conturi va trebui să plătească 200 de lei, cheltuieli judiciare.
În motivarea soluției se arată că Tribunalul Timiș “în baza articolului 340 aliniat 1 cod procedură penală, articolul 339 raportat la articolul 336 aliniat 1 cod procedură penală respinge plângerea formulată de Curtea de Conturi a României împotriva ordonanței de clasare din data de 23.03.2016 pronunțată de procuror în dosar 6/P/2014 a Ministerului Public, Parchetul de pe lângă ÎCCJ – Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Timișoara și a ordonanței din data de 07.06.2016 al procurorului șef serviciu din cadrul DNA Serviciul Teritorial Timișoara în dosar 12/II/2016.
În baza art. 275 aliniat 2 C.p.p obligă petenta la plata sumei de 200 de lei cu titlu de cheltuieli judiciare ocazionate de judecarea prezentei cauze. Definitivă. Pronunțată în ședință publică, 25.09.2017”. Șeful executivului local consideră că această soluție demonstrează că banii alocați pentru modernizarea iluminatului stradal nu au fost folosiți nelegal.
“Cred că acum lucrurile s-au clarificat pentru toată lumea. Am fost verificați patru ani de zile, pentru un prejudiciu inexistent și s-a dovedit că nu am făcut nimic în afara legii. Prin proiectul pe care noi l-am propus am intenționat să scădem cheltuielile cu consumul de energie electrică, care era foarte mare pentru iluminatul nocturn, dar mai ales cu întreținerea întregului sistem”, a spus Francisc Boldea, primarul Lugojului.