Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara prin Servicii de Management de Caz pentru Copil și Familie desfășoară o campanie de informare privind protecția copilului cu părinți plecați la muncă în străinătate.
Capania este destinată părinților care pleacă la muncă în străinătate și își propune să informeze pe timișoreni despre obligațiile părintești pe care trebuie să le îndeplinească înainte de plecarea acestora în străinătate, dar și despre riscurile și consecințele pe care plecarea din țară le are supra celor mici.
Direcția de Asistență Socială Timișoara
„Prin această campanie, ne-am propus să informăm părinţii din Timișoara cu privire la obligaţiile ce le revin în situaţia în care intenţionează să plece la muncă în străinătate și conştientizarea riscurilor asumate prin plecarea lor în străinătate.
„Copiii rămași acasă în urma plecării părinților la muncă în străinătate sunt lipsiți de afecțiunea și supravegherea directă a acestora, se confruntă adesea cu dificultăți emoționale, sociale și educaționale. Lipsa părinților sau a reprezentantului legal poate determina și limitarea accesului copiilor la servicii de sănătate, educație și beneficii sociale. Îi încurajăm pe părinți să apeleze la serviciul nostru dedicat, unde specialiștii le vor fi alături” a declarat Emese Eszteró, director general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Totodată, părinții și persoanele desemnate ca reprezentanți legali ai copiilor, vor fi informați despre drepturile și protecția copiilor, precum și despre soluțiile disponibile pentru a asigura dezvoltarea sănătoasă și educația acestora pe perioada lipsei părinților.
În acest sens, dar și pentru conștientizarea comunității și autorităților locale cu privire la nevoile copiilor, am realizat un ghid informativ sub forma unei broșuri, care considerăm că va putea clarifica mare parte dintre aspectele menționate, spre exemplu:
- părinții care intenționează să plece la muncă în străinătate au obligația să notifice intenția cu cel puțin 40 de zile înainte Direcției de Asistență Socială din localitatea de domiciliu;
- procedura delegării temporare a autorității părintești;
- accesarea unor servicii de suport socio-educațional pentru copii și aparținători, prin intermediul centrelor din subordinea Direcției de Asistență Socială.
Campania de informare se va desfășura în principal în mediul online, prin diseminarea broșurii “Protecția copilului cu părinți plecați la muncă în străinătate” pe site-ul instituției, www.socialtm.ro, pe pagina de facebook a instituției, prin grupuri de whatsapp și e-mail. Broșura poate fi consultată pe site-ul www.socialtm.ro aici.
Tot în cadrul campaniei vor fi distribuite flyere cu cele mai importante informații în diverse instituții publice și centre comunitare, precum și cu ocazia unor evenimente sau acțiuni ale Direcției de Asistență socială a Municipiului Timișoara.
Campania de informare se desfășoară începând din această lună, cu caracter permanent. În cadrul instituției noastre, oferim în permanență sprijin și consiliere părinților din Timișoara aflați în situația de a pleca în străinătate și persoanelor cărora le-a fost delegată autoritatea părintească, precum și servicii de consiliere specializată destinate copilului care a revenit în ţară, după o perioadă de şedere în străinătate alături de părinţi mai mare de un an, prin Serviciul de Management de Caz pentru Copil și Familie. Date de contact: strada Cornelia Sălceanu nr.17, tel. 0256.202.585, e-mail: protectiacopilului.tm@gmail.com.
Sursă: Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara
Foto: Salvați Copiii România
Numai în regiunea de Vest, aproape 50.000 de copii au cel puțin un părinte plecat la muncă în străinătate.
Singuri acasă: tot mai mulți copii din Banat cresc fără cel puțin unul dintre părinți