# În anul 2015, 61,0% dintre gospodăriile din România au avut acces la rețeaua de Internet acasă, majoritatea (66,9%) dintre acestea concentrându‐se în mediul urban. Față de anul 2014, ponderea gospodăriilor cu acces la Internet a crescut cu 6,6 puncte procentuale, informează Institutul Național de Statistică.
# În profil teritorial, la nivelul anului 2015, conectarea la Internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea Bucureşti‐Ilfov (peste 3 din 4 gospodării aveau acces la Internet de acasă), urmată la mare distanță de regiunile Vest, Nord‐Vest, Centru, Sud‐Vest Oltenia şi Sud‐Muntenia. Cele mai mici ponderi ale gospodăriilor cu conectare la Internet, sunt înregistrate de regiunile Nord‐Est (53,2%) şi Sud‐Est (54,1%).
# Din punct de vedere al mărimii gospodăriei, se constată o corelație între numărul de persoane din gospodărie şi interesul crescut pentru conectarea la rețeaua Internet.
# Tipurile de conexiune folosite la accesarea Internetului de acasă sunt în proporție de 89,1% conexiunile broadband fixe (conexiunile de bandă largă fixe), urmate la mare distanță de conexiunile broadband mobile (29,0%) şi de conexiunile narrowband (11,6%).
# Cele mai multe gospodării care au optat pentru conexiunile broadband fixe la Internet, în anul 2015, provin din regiunile Bucureşti‐Ilfov (15,4%), Nord‐Est (14,0%), Sud‐Muntenia (13,9%) şi respectiv Nord‐Vest (13,6%). Prin intermediul conexiunilor broadband mobile s‐au conectat mai frecvent gospodăriile din regiunile Bucureşti‐Ilfov (15,8%), Sud‐Muntenia şi Sud‐Vest Oltenia (14,3% fiecare).
# Din totalul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 ani, proporția celor care au folosit vreodată Internetul a fost de 68,5%, din care 81,7% în ultimele 3 luni. Dintre utilizatorii curenți 65,7% folosesc acest instrument cu frecvență zilnică sau aproape zilnică.
# Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au utilizat Internetul a fost de 83,3% în regiunea Bucureşti – Ilfov şi constituie cel mai ridicat procent din țară. La distanță considerabilă, urmează regiunile Vest şi Centru cu 74,1% şi respectiv 73,0%, iar celelalte regiuni prezentând proporții de sub 70%.
# Dintre bărbații cu vârste cuprinse între 35 şi 44 ani, 57,7% au folosit Internetul zilnic sau aproape zilnic, comparativ cu 61,6% dintre femeile din aceeaşi grupă de vârstă, diferența fiind de 3,9 puncte procentuale.