11 elevi au descoperit cum se lucrează pe șantierul ansamblului Openville, pe care l-au comparat cu un joc de lego

212

Pentru 11 elevi de la Școala Gimnazială Nr. 16 „Take Ionescu” din Timişoara, anul şcolar nu s-a încheiat pe 15 iunie. Recent, copiii, care au terminat clasa pregătitoare, au avut parte de o experienţă interesantă pe şantierul ansamblului mixt Openville, cu ocazia unei activităţi organizate în cadrul Şcolii de Vară. „Activitatea pe care am desfăşurat-o la ansamblul Openville se integrează așa numitei Open Door Education, cu alte cuvinte, educația se face nu numai în sala de clasă, nu numai în timpul anului școlar, ci pe tot parcursul vieții, în lumea care ne înconjoară. Lumea aceasta, acum, a fost lumea constructorilor, o lume necunoscută încă de către copiii de clasa pregătitoare”, a declarat Octavian Horia Minda, profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Nr. 16.

Elevii au purtat echipament special și, împreună cu inginerii, au vizitat o parte din parterul clădirii de birouri UBC 3 aflată în construcţie, apoi au analizat zona din şantier unde se amenajează tunelul auto care va străbate ansamblul Openville de la Est la Vest. Cei mici au aflat informaţii despre materialele folosite şi utilajele din zonă şi s-au arătat interesaţi şi de lucrările care au loc la cea mai înaltă clădire din România.

Pentru ca imaginea să fie completă, prichindeii au vizitat şi recepţia imobilului office UBC 2 şi apoi au urcat pe terasă, pentru a admira de la înălţime întregul şantier al primului ansamblu de tip mixt din regiune. „Efectiv, copiii mei au fost impresionați de casca de protecție pe care nu au mai purtat-o niciodată, de vesta fosforescentă, de șantierul propriu-zis, de macaralele gigant, de buldozere, de întreaga echipă care muncea pe șantier, de explicațiile specialiștilor. Dar mai ales de construcția care se ridică și pe care au comparat-o foarte repede cu un joc de LEGO. Subsolurile tehnice vizitate i-au fascinat si i-au făcut să se simtă ca într-un labirint pe care doar în filmele de desene animate l-au mai văzut. Această activitate se integrează, de asemenea, și în așa numita educație experențială. Pentru ei, această vizită a fost într-adevăr o experiență de viață și, totodată, un experiment. Cu siguranță că au reținut mult mai multe informații din tot ceea ce au văzut și auzit, decît dacă ar fi citit doar în unele cărți de specialitate sau ar fi răsfoit o enciclopedie, un atlas. Cu toții au hotărât să mai revină peste un an și să observe cum au evoluat lucrările pe șantier, ce schimbări s-au produs și să poată avea propriile comparații”, a completat profesorul Octavian Horia Minda.

La final, cei 11 elevi au primit diplome şi o sesiune binemeritată de distracţie la trambulinele Iulius Jump.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.